Clinique Superfine Liner for Brows

Här kommer en kort recension på min nya ögonbrynspenna från Clinique. Jag har den i färgen "02 Soft Brown". Den skruvas upp som ett litet stift och har en lagom mjuk konsistens. Otroligt lätt att måla med och ger en snygg brun färg med gråa toner (perfekt som ögonbrynsfärg alltså).

Som ni ser på sista bilden går det att göra färgen intensiv om man vill ha mer markerande ögonbryn.

Finns att köpa på kicks för 150kr
Betyg: 5/5







Som ni ser, till vänster innan och till höger efter.


Båda brynen ifyllda

#1 - - Anonym:

Hej Lisa!



Först och främst, tack för din underbara blogg. Jag älskar verkligen dina inlägg!

Jag har några frågor till dig. Det är nämligen så att jag kan absolut ingenting om smink eftersom jag aldrig någonsin har sminkat mig. Men nu har jag helt plötsligt börjat få finnar, eller acne kanske är den rätta benämningen på det hemska problemet :( Det värsta är dock inte finnarna (för de försvinner ju) utan alla de hemska röda ärr som efterlämnas av finnarna. Jag är dessutom lite mörkhyad (min hudton skulle jag vilja beskriva som en blandning av Eva Longorias och Beyoncés) och får därför väldigt enkelt ärr som inte alls bleknar lika fort som hos ljushyade personer. Detta är dock inga utbuktande/gropiga ärr, endast hyperpigmenterade ärr. Utöver det vill jag även nämna att jag har väldigt torr hy som ibland till och med flagnar (har köpt någon fuktande hudkräm från Clinique).



Hur ska jag sminka mig för att täcka dessa ärr? Jag gillar egentligen inte smink eftersom det känns så skadligt mot huden och därför tänkte jag testa mineralsmink. Vad tycker du om mineralsmink, är det verkligen "bra" för huden eller är det där bara missledande reklam? Jag har beställt prover från Tikei (mintgrön concealer, primer och olika foundations) och jag har endast testat sminket en gång, men jag lyckades nog inte riktigt applicera det på rätt sätt; mina röda ärr täcktes inte särskilt bra, huden blev alldeles för torr efter ett tag och började flagna och ja, resultatet blev inte riktigt det jag hade hoppats på.



Vilken ordning ska man applicera primer och concealer, hur får man sminket att sitta riktigt länge, hur förhindrar man att huden torkar ut efter att man applicerat sminket, vilka borstar ska man använda till foundation/concealer (vilka rekommenderar du att jag köper? De från Tikei?) och bör jag köpa smink från tikei eller från något annat märke?



Jag förstår om du inte kan svara på mina frågor men du är den enda jag känner till som är intresserad av skönhetsvård och som verkar ha kunskap om hur dessa produkter fungerar.



Än en gång, tack för din underbara blogg.