Waikiki Orange vs Pure Coral

När jag köpte Pure Coral från Isadora förra året var jag inte helt nöjd. På jakt efter ett nytt korallfärgat lack det här året hamnade Waikiki Orange från Mavala hemma hos mig. Jag har verkligen tyckt om det i sommar. Jag är fortfarande inte speciellt förtjust i Pure Coral, och det komiska är att de båda lacken är ooootroligt lika!

Mikael såg ingen skillnad över huvud taget, knappt jag själv. Pure Coral drar ytterst lite mer mot rött än vad Waikiki Orange gör. Vilket antagligen är anledningen till att jag tycker mindre om den.

Prisskillnaden är inte speciellt nämnvärd. Isadoras lack kostar 69kr/10ml, medan Mavalas kostar 45/5ml. Däremot tror jag inte att Waikiki finns att få tag på längre, så om du är ute efter den kan du kika på Isadoras istället.




Ordning från vänster: Pure Coral, Waikiki Orange, Pure Coral, Waikiki Orange


Ordning från vänster: Pure Coral, Waikiki Orange, Pure Coral, Waikiki Orange
#1 - - Honi:

Jisses vad lika, ser ingen skillnad alls :o

#2 - - Cyt:

Jag ser ingen skillnad :0

#3 - - Emelie:

Försöker verkligen se skillnad men ser ingen alls! Trodde först att bilden uppe skulle vara det ena lacket och andra bilden skulle vara det andra. Förvirrande!