Dag 8. Brukar du använda foundation? Isåfall, vilken är din färg och favorit?



Eh? Känns som en himla konstig fråga till någon som driver en skönhetsblogg. Jag tänker banne mig inte ens skriva svaret!

Men mina favoriter pratar jag gärna om! Jag har länge varit en användare av mineralfoundation. Det är utav den enkla anledningen att det har visat sig vara bäst för min hud i längden. Jag introducerades 2007 till Jane Iredale som är ett ganska lyxigt sminkvärke. Det kunde svida i plånboken ibland vill jag säga!

Från och med förra året har jag använt smink från TiKei, ett märke som skapats av en tjej från Helsingborg. Det är billigt, men tom bättre än Jane Iredale. Dessutom har de alltid extremt snabba leveranstider! Jag är färgen N1-N3 (beroende på årstid). När vi väl pratar om mineralsmink kan jag lägga till att jag avskyr ID Bare Minerals. Resultatet blir bra på de flesta, men inte på mig. Ofta ser det kakigt ut, dessutom känns det verkligen att man har smink på sig vilket jag inte tycker om. En tredje orsak är att de har borstar som river av halva ansiktet. Big NO! (Och för det fjärde är de superdyra).

Den flytande foundation jag varit mest nöjd med är Estée Lauders Double Wear Light. Det ger verkligen ett naturligt resultat! Min hud blir dock lite sämre om jag använder den här ett längre tag, jämfört med användning av TiKei. Men Let's face it: Mineralfoundation täcker aldrig lika bra som en flytande kan göra. Det är himla synd!

#1 - - Emelie Bäck, Cancerfonden:

Hej!

Nu är det dags för årets upplaga av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! Förra året uppmärksammade du Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer här på din blogg. Vi hoppas förstås att du vill hjälpa oss i år igen, genom att uppmärksamma kampanjen och uppmuntra din läsare till att också engagera sig. Målet är att alla ska överleva bröstcancer. Hjälp oss att sprida budskapet!

Här hittar du material till din blogg och olika sätt att hjälpa till: http://www.cancerfonden.se/sprid-budskapet. Tack!

#2 - - Carina (TotalBeauty):

Har aldrig testat något från TiKei, men jag har testat den från Idun Minerals och den var bra :)

#3 - - Cyt:

ID är superdåligt, håller med!

#4 - - Honi:

Är så nyfiken på Tikei, borde göra en beställning :)

#5 - - Omygloss:

Det tycker jag allt :) Mitt nästa mineralfoundationköp blir nog Lily Lolo, sugen på att prova något nytt!