Recension: Jemma Kidd Pro Skin Rescue Bio-Complex Veil

Phew! Det är vad jag kallar ett långt namn på en produkt!

Pro Skin Rescue Bio-Complex Veil fungerar i princip som alla BB-creams man ser lanseras just nu. Den ska ge fukt till huden, jämna ut hudtonen och ge en finish med lyster. Jag har färgen "Y1 - Nude Cool", som är till för gula hudtoner.

Produkten har en smart förpackning: en tub med en pump som gör att den tar aldrig mer plats än den behöver, man kommer antagligen få ur all produkt ur förpackningen och dessutom är den hygienisk.

När man klämmer ut produkt ur tuben ser den ganska mörk ut och lite guldskimrande. Den ser faktiskt ut att vara alldeles för mörk precis när jag smetar på den i ansiktet, men det är såpas svag täckning i den här produkten att det jämnas ut fint och kvar lämnas ett fräschare utseende (en aning brunare) med fin naturlig lyster. Den fungerar alltså precis som jag sa, som en BB-cream (med andra ord en tinted moisturizer).

Efter att jag gjorde min hudslipning tycker jag att huden har förbättras rejält och bara den här produkten tillsammans med concealer på sina ställen har fungerat perfekt. De dagar då min hud är lite sämre har jag istället haft den som primer vilket den fungerar utmärkt som! Jag har inte märkt att min hud reagerar på produkten heller vilket är toppen! Något att tillägga är att den innehåller spf15, alltså är den riktigt bra att använda nu på våren.

Pris: £32 hos feelunique (jag lyckades köpa min då det var 20% rabatt, som det är då och då!)
Betyg: 5/5