Jemma Kidd Dewy Glow All Over Radiance Creme - Iced Gold

Det här är en produkt jag hört extremt gott om senaste året. Den senaste månaden har jag insett att min favorithighlighter Hush (Cream Colour Base) från MAC blivit för mörk för min bleka vinterhy och bestämde mig för att klicka hem en från Jemma Kidd under mellandagsrean.

Jag förstår verkligen varför den här produkten är så omtalad. Den är helt fantastisk! Produktbeskrivningen säger:  "Multi-Purpose Radiance Creme with added moisturising agent Jojoba to protect and hydrate skin". Det känns verkligen att den innehåller mycket fukt för den är superskön att applicera och väldigt enkel att blenda.

Highligtern går att använda under foundation för lyster till hela ansiktet eller genom att bara läggas på specifika ställen som kindben, näsrygg osv.


Om man bara lägger på produkten utan att blenda blir färgen väldigt frostig, men med "maximal" bledning ger den bara en otroligt vacker lyster. Kan även byggas på för att få den mer intensiv. Det här är helt klart min nya favorithighlighter! Kan rekommenderas till ALLA.



Förpackningen känns väldigt lyxig, den innehåller en stor spegel i locket vilket jag tycker gör det lilla extra. Ovansidan har dock samma material som Nars - förpackningarna (en matt yta) vilket gör att den antagligen kommer se skitig ut.




Övers på bilden är highlightern helt oblendad och under är den "maximalt blendad"

Jag köpte min hos feelunique för £13.60 (ord. £17). Rean håller på en bit in i Januari, så passa på!
Kan inte tala gott nog om den här produkten, helt klart ett måste-ha i min sminkväska numera. Iced Gold fungerar perfekt för mig nu under vinterhalvåret, men när jag är som brunast under sommarn skulle jag tro att jag går tillbaka till min Hush Cream Colour Base från MAC.
#1 - - Amanda:

svar: Tack sötis! :D