Liv & Lyster

För några veckor sen fick jag en ansiktsbehandling hos Hudvård Hos Christel i Göteborg som är salongen nära mig som säljer Maria Åkerberg(mitt favoritmärke vad gäller hudvård). Alla produkter som användes är såklart därför från Maria Åkerberg. Jag tänkte det kunde vara kul för er att veta mer om hur en ansiktsbehandling går till, vad jag vet är det inte alla som varit på det.
 
Ansiktsbehandlingen började med rengöring där hon använde sig av Olive Cleansing som är min favoritrengöring hemma också, efter detta peelade hon med Papaya Peeling som luktade fantastiskt gott! Huvudingredienserna i peelingen är Mjölksyra* (AHA) och Aloe Vera Barbadensis vilka båda är cellförnyande, Aloe Veran har dessutom svalkande och lugnande egenskaper.
 
Behandlingen fortsätter sedan med brynformning med milt vax vilket jag tycker gör lite ont, men är så värt det! Det gör verkligen skillnad att få bort alla små fjun under brynen och gör också att sminket blir snyggare.
 
Efter den smärtsamma biten kommer den skönaste: ansiktsmassagen. Först la hon på serum moist och sedan masserade med rose oil. Jag fick sedan ligga en stund med blueberry seed mask. Behanlingen avslutades sedan med serum antirouge, rose oil och face lotion.
 
 
Beroende på vilken hudtyp du har så används olika produkter, jag har känslig hud och därmed har produkterna anpassats efter det. Jag märkte verkligen att min hud har fått mer lyster efter behandlingen, tyvärr blev jag liggande i influensa veckan efter och huden blev rätt kass igen. Jag kan verkligen rekommendera denna behandling till alla, inte minst för att det var så oerhört skönt! Liv & Lyster är en ansiktsbehandling på 40 minuter som kostar 570kr.
 
*Den Mjölksyra Maria Åkerberg använder tillverkas av sockerbetor och är av samma typ som den vi har naturligt i kroppen (för att bevara fukt). Huden känner igen detta kroppsegna ämne, som hjälper till att bygga upp huden. Naturlig Mjölksyra är revitaliserande och milt peelande samt stärker collagenfibrerna i huden. Huden kan nyskapas, vilket medför att åldersfläckar, rynkor och ärr blir mindre markerade.
 
Det här inlägget är inte sponsrat.
#1 - - Ninni:

Ska ta och boka mig en ansiktsbehandling snart, har fått sånna där millier som inte går att klämma ut själv. Brukar köpa deals på Let's deal och har varit otroligt nöjd varje gång. Det finns väldigt många bra salonger runt om i Göteborg.

Svar: Bra tips! Det gör det absolut. Jag tycker om att gå till samma hudterapeut därför att hon känner min hud, är supergo, använder produkter jag älskar och ligger precis nedanför där jag bor!
Omygloss

#2 - - Sofie (Makeupway):

ser fantastiskt skönt ut! härligt att unna sig det ibland! :)

Svar: Ja det var extremt skönt!
Omygloss

#3 - - Christel:

Blev du sjuk igen.?! Kom tillbaka så gör vi om behandlingen igen! :-)

Svar: Ja, och rejält också! Mer än gärna, det var otroligt skönt!
Omygloss