L'Occitane Repairing Shampoo & Conditioner

Om man bryr sig om kassa ämnen i schampon och balsam, såsom sulfater och silikoner så är L'Occitanes schampon en bit på väg, men tyvärr inte helt rena hela bunten. Repairing-serien som är till för torrt och skadat hår innehåller varken SLS eller SLES, däremot innehåller balsamet cyclomethicone. Schampot innehåller ett sulfat som heter tea-lauryl sulfate som jag tyvärr inte vet någonting om. Någon annan som vet om det är bra eller dåligt?
 
I vilket fall som helst så fungerar den här serien väldigt bra för mitt tjocka, lockiga hår. Den är bra på att bevara mina lockar och återfuktar ordentligt utan att tynga ner. Jag tycker dock att doften är lite tråkig, men det kan jag leva med.
 
Betyg: 4/5
Pris: 168kr/300ml, 245kr/500ml för schampot och 168kr/250ml för balsamet hos loccitane.se