Min hudvårdsrutin - Sommar 2013

Jag känner att det var längesen jag visade er min hudvårdsrutin, så nu är det dags helt enkelt! Min hud har varit väldigt oljig den här sommaren, men skulle jag bara använda produkter för oljig hud skulle det torka ut huden, dvs. ännu mer fett skulle produceras vilket skulle ge helt motsatt effekt av vad jag vill. Därför använder jag alltså en del produkter för torr och känslig hy, vilket min hy mår allra bäst av.
 
 
VARJE DAG
Rengöring: Maria Åkerberg Olive Cleansing. Min favoritrengöring
Toner: Kiehls Ultra Facial Oil-Free Toner. Egentligen lite för uttorkande för min hud, men behövs användas upp.
Återfuktare: La Roche-Posay Hydreane Legere. En skön, lätt ansiktskräm för blandhy.
Ögonkräm: Kiehls Eye Alert. Ingen jättefavorit egentligen, men känns tråkigt att slänga och har inte riktigt råd att köpa ny bara för att.
Serum: Kiehls Midnight Recovery Concentrate. Älskar den här, speciellt doften av lavendel.
Spot treatment: Lush Grease Lightning. Riktigt bra spot treatment som lugnar.
 
 
 
VARJE VECKA
Helst gör jag detta två gånger i veckan, men under sommaren har jag lite svårare att hålla rutiner så en gång i veckan har det väl blivit det senaste. Jag är ett stort fan av att peela ansiktet och brukar först använda en kornpeeling (Clean Scene by Murad Gaga for Glow) endast för att peela bort döda hudceller. Sen brukar jag använda en enzympeeling som även har andra egenskaper: renande eller återfuktande. Just nu kör jag ungefär varannan gång med Liz Earle Brightening Treatment Mask och varannan gång med Skin Regimen Night Renewer.
 
Hur ser din hudvårdsrutin ut? Har du några bra tips mot oljig hy på sommarn?
 
#1 - - Caroline @makeupedia.se:

Hmm mot oljig hy.. jag använder så lite produkt som möjligt och låter varje lager torka in riktigt ordentligt innan jag lägger på nästa :) Gillar också gel-produkter på sommaren!

Svar: Tack för tipsen!
Omygloss