Recension: Everyday Minerals Flat Top Brush

Det var längesen jag använde en klassisk foundationborste (en platt) till att applicera foundation. Det finns borstar som gör jobbet så mycket bättre, Real Techniques Buffing Brush är en av dem, Everyday Minerals Flat Top Brush en annan. Borsten består av syntetiska fiber och är suupermjuk. Den ger ett fantastiskt resultat med flytande foundations och fungerar också utmärkt med puderfoundations. Det blir inga spår av borstdrag som det kan bli med en klassisk foundationsborste, allt blendas mycket bättre och foundationen smälter liksom in i huden. 
 
Den har dessutom ett riktigt bra pris! 139kr och finns att köpa hos bland annat brallis.se. Jag är helt klart sugen på att prova fler borstar från Everyday Minerals. Speciellt efter Killer Colours har höjt de till skyarna så många gånger. Någon som provar något från Everyday Minerals?
 
 
#1 - - Malin:

Jag har både Flat Top Brush och Long Handled Kabuki från Everyday Minerals, älskar båda!

Svar: Kul att både du och Ninni nämnde samma borste!
Omygloss

#2 - - Ninni:

Jag har två st Long handled kabukis från Everyday Minerals, jag var så rädd att min skulle gå sönder och att de skulle sluta tillverka så jag köpte mig en backup. Enda gången jag gjort så faktiskt. Bästa borste - ever!

Svar: Oj, då är det verkligen ett bra betyg! Jag köper heller aldrig backuper. Däremot har jag gjort det på min favoritmascara från Clarins (Wonder Perfect) när det varit extrapris. Har du borsten till mineralfoundation eller vad använder du den till?
Omygloss

#3 - - Beautybylinda :

Nej har inte provat men är såå sjukt sugen på typ alla borstarna :)

Svar: Börja med denna skulle jag säga om du absolut inte har någon liknande!
Omygloss

#4 - - Ninni:

Japp, använder den till lösa mineralfoundations och även ibland till fasta puderfoundations. Den är ju väldigt tät så det tar tid för den att torka, därför är det inte så dumt att ha två, en på tvätt och en som man använder.

Svar: Ja det kan vara riktigt jobbigt med vissa täta borstar, jag brukar tvätta mina på kvällen för att kunna använda de på morgonen men det går inte med sådana borstar. Jag anar att den kan vara himla bra till krämrouge eller krämbronzer, har du testat den som det?
Omygloss

#5 - - Ninni:

Nej, jag använder den bara till torra produkter. Jag brukar köra fingrarna till krämprodukter, tycker det funkar bäst. Fingrarna värmer ju upp produkterna så att de blir lätta att applicera. Man får vara noga och tvätta händerna innan och efter bara. Även krämskuggor kör jag nästan uteslutande fingrarna till. Bästa verktyget då.

Svar: Ok, jag har aldrig lyckats speciellt bra med foundation och fingrar. Bäst resultat får jag när jag använder något liknande som denna :)
Omygloss