Gradient Nails

Gradient nails är något som jag tycker är jäkligt snygg, men som jag själv aldrig orkar fixa. Det är sällan jag egentligen gör något mer med mina naglar än slänger på två lager av valfri färg. Om ni vill se någon som däremot lägger krut på sina naglar ska ni gå in och kolla min kompis Alexandras instagram @nailsbylazic
 
De här naglarna gjorde min kompis Cecilia på mig. Dessa görs genom att man använder tre olika sorters lack. Först lägger man två lager av en bas, som är den allra ljusaste färgen ni ser på naglarna. Sen målar man som en fransk manikyr (fast högre upp på nageln) av ett heltäckande lack. TIll sist avslutar man med ett glitterlack som har en mer transparent bas, men av samma nyans som det andra lacket. Detta målar man ännu lite högre än det förra lacket. Med fördel använder man topplack över hela manikyren. Cecilia hade köpt alla tre lack i ett kit från märket Kiss på ICA Maxi för en mindre peng om jag minns rätt. Hittar tyvärr ingenstans man kan klicka hem det online, men det går självklart att köpa tre separata lack, så kan man själv välja vilken färg man vill ha.
 
Om ni undrar varför mina händer ser ut som en 75-årings så är det för att jag dagen innan hade fått en soldusch som inte blev jättelyckad på just händerna. De blev ganska orangea. Så håll fokus på naglarna! Vad tycker ni?
 
 
 
 
#1 - - sellwins skönhetsblogg:

Supersnyggt!:)

Svar: Tack!
Omygloss