Recension: Isadora Gel Nail Lacquer

Nyligen släppte Isadora ett lack som enligt dem själva skulle revolutionera nagellacksmarknaden, nämligen ett lack som ska påminna om gellack men utan att behöva härdas i uv-ljus. Istället tillhör ett speciellt topplack som ska härda nagellacket i dagsljus.
 
Jag nästan sprang till Åhléns dagen då de släpptes och roffade åt mig ett korallrött nagellack och ett topplack. Till att börja med så var glansen på lacket var helt fantastisk. Hållbarheten var också bra, speciellt ytan; Den såg ungefär likadan ut från applicering tills att jag tog bort det. Det skavdes däremot av längst fram en del och att lacket har en hållbarhet på 7 dagar är därför inget jag vill skriva under på då jag gärna hade bytt lack efter redan 3-4 dagar. Men jag tycker fortfarande att det höll bättre än "vanligt" nagellack och var dessutom lätt att ta bort så jag kan gott rekommendera det i alla fall! Hoppas att de kommer ut med ännu fler färger.
 
Pris: 89kr hos bland annat eleven.se
 
 
Isadora Gel Nail Lacquer - 226 Coral Crush
#1 - - Ninni:

Det måste vara samma princip som CND-lacken jag visar i min blogg. Har haft mitt blå lack sedan i måndags och det sitter perfekt än! Dock med en smula utväxt, men det kan ju inget lack i världen råda bot på.

Svar: Japp! Jag håller på att testa de nu också, kör med electric orange just nu.
Omygloss