Nars Orgasm vs Bourjois Lilas D'Or

Jag fick nyss hem ett rouge jag beställde från Asos, Lilas D'Or från Bourjois. Den har en helt fantastisk förpackning (tänker visa det i ett annat inlägg) och rouget såg otroligt vackert ut. Jag applicerade det och konstaterade att det var väldigt vackert på kinden också, men insåg då att det var otroligt likt ett annat rouge jag har, nämligen Orgasm (världens mest sålda rouge) från Nars! Här kommer en liten jämförelse!

Pris Orgasm: 237.91 kr hos asos. (4.8g)
Pris Lilas D'Or: Jag gav ca 50kr, originalpriset ligger runt 80kr. (2.5g)

Rougen är otroligt lika! Lilas D'Or drar ytterst lite mer åt det bruna hållet, men man ser knappt något skillnad alls. Jag tycker absolut att det är en riktigt bra Dupe till Orgasm.


Från vänster: Nars Orgasm (lite omtumlat, jag vet), Bourjois Lilas D'Or


Från vänster. Nars Orgasm, Bourjois Lilas D'Or
Utan blixt



Från vänster. Nars Orgasm, Bourjois Lilas D'Or
Med blixt
#1 - - Glitter Sisters:

Ojoj! Det här rouget ska jag absolut kolla in när jag åker till London om några veckor. Tack för tipset! /N