Trend våren 2013: Pasteller

Jag är så otroligt trött på vinter och kyla just nu, så jag tjuvstartade våren med pasteller idag; något som är riktigt trendigt denna vår. Sminkningen bestod huvudsakligen av en ljusblå skugga från Tikei som har ett väldigt fint skimmer. Jag har svårt att klara mig utan guld när jag gör ögonsminkningar så det blev såklart en eyeliner i guld (gjord med MAC fix + och Mineralize Eyeshadow Golden Gaze). Produkten som pryder läpparna är Jelly Kiss Lipstick i färgen Ballerina som ingår i Isadoras vårkollektion Bella Vita.
 
Jag gillar absolut pastelltrenden, speciellt på kläder. Med de lila örhängena kan jag känna att sminkningen blev lite väl 80-tal men annars gillar jag det! Vad tycker du om pasteller?
 
Ansikte:
- Helena Rubenstein Magic Concealer - 01 Light
- GloMinerals GloPressed Base - Natural Light
- MAC Fix +
- MAC Blush - Dame
 
Ögon:
- Lumene Eyeshadow Primer
- Tikei Ögonskugga - Mist
- MAC Mineralize E/s - Golden Gaze
- MAC Fix +
- Clarins Wonder Perfect Mascara
- MAC E/s - Corquette (bryn)
- Billion Dollar Brows Brow Gel
 
Läppar:
- Isadora Jelly Kiss Lipstick - Ballerina
 
 
 
 
#1 - - Ninni:

Superfint och vårigt!

Svar: Tack!
Omygloss

#2 - - B R O W N S U G A R:

Loveli!

Svar: Tack!
Omygloss

#3 - - Evelina:

Riktigt fint!
Jag gillar pasteller! Dock mest på andra. Jag kommer alltid tillbaka till mitt vanliga dvs, brunt, beige och grått. Tråkigt kanske, men handlar nog om vana ;) Dock brukar jag ha som en eyeliner, som du har på bilden, i nån fin färg. Annars tycker jag att det ser för mycket ut...på mej.., men super fint på andra!

Svar: Jag kommer också alltid tillbaka till brunt och guld. Det är sällan jag har färg, men ibland kan det vara kul!
Omygloss