Nails of the day: Derp

Jag upptäckte en ny blogg häromdagen, psychosandra som gör riktigt coola sminkningar, du bara måste in och kolla! Jag blev störtkär i hennes Derp-naglar, så enkelt och så roligt. Jag har inget helsvart lack, men det blev lite kul med det här holografiska från Zoya också!
 
För att göra dem grundar man först med valfritt lack, men gärna ett mörkt så att det blir kontrast mot det vita. Sen tar man ett vitt lack och ser till att det är ganska mycket lack på borsten och duttar på två vita prickar. Har man för lite lack på borsten är det svårt att göra ovala prickar (kolla ringfingret). De svarta prickarna gjorde jag med hjälp av en hårnål.
 
 
 
#1 - - Beautybylinda :

Åh Guud så coolt! Måste testa nån gång :)

Svar: Haha ja jag älskar det! Som små kompisar som är med mig hela tiden :)
Omygloss

#2 - - halsoprofilen:

grymma naglar!

Svar: Tack!
Omygloss

#3 - - Miss Naily A Fucking Rockstar!:

Gud vilka söta naglar! Kanske man skulle ta och prova fast eftersom det är påsk kanske man ska ha gula istället?

Kram på dig!

Svar: Ja det låter himla sött! Kram :)
Omygloss