Jemma Kidd Blushwear Creme Cheek Colour - Pomegranate

Jemma Kidd är ett märke jag inte hört talas om innan jag började följa många Brittiska YouTube-gurus. Har sett det här rouget i flera av Tanya Burr's videos, och var helt enkelt tvungen att prova det.

Rouget är ett Cream-to-Powder rouge. Dosan känns lyxig och produkten är fantastisk! Pomegranate är en otroligt  vacker färg. Den ger en superfräsch känsla till ansiktet. Jag skulle beskriva färgen som lite gammeldagsrosa som inte är för ljus eller för mörk och tror helt kalrt att den här färgen passar de flesta!

Jag tycker det appliceras enklast med fingrarna. Jag brukar ta lite produkt på långfingret och sen blenda med långfingret. Känner jag att jag fick på för mycket produkt brukar jag blenda lite extra med min foundationborste. En opudrad yta är att föredra under det här rouget för att kunna blenda så bra som möjligt. Rouget är otroligt drygt så a little goes a long way!

Jag verkligen älskar det här rouget! Helt klart min nya favorit, har används varje dag från att jag fick hem det för några veckor sen. Finns att köpa hos feelunique för £13. Kommer helt klart beställa fler grejer från Jemma Kidd i framtiden!




Här syns färgen på rouget väldigt bra!