MAC Mineralized E/s - Golden Gaze

Idag tog jag mig en sväng till MAC, och där stod den! Semi Precious. En helt underbar kollektion måste jag säga. Men med tanke på att jag snart ska utomlands och vill ha pengar för att köpa en massa skönhetsprodukter där hade jag bara samvete att köpa en produkt.

Det blev ögonskuggan som jag dregglat över sen jag såg den första gången på Temptalia. Den är verkligen värd att dreggla över, för den är så (jävla) vacker! Golden Gaze är en mörk guldig skimrande ögonskugga som drar lite åt det gröna hållet. Jag tycker den påminner väldigt mycket om min favorit Eye Kohl från MAC "Powersurge" (se bildjämförelse längst ner). 

Mineralized Eyeshadows går att använda både torra och våta. När man fuktar penseln innan märker man verkligen vilken wow-effekt det ger, den blir metallist och mycket mer pigmenterad. När man applicerar den här skuggan är det bäst att använda en tät borste, och se till att skaka av överflödet innan du lägger på den annars blir det lätt nedfall.

Priset för den här underbara skuggan är 190kr, värd varenda öre! Finns att köpa på kicks.se, men alla produkterna från Semi Precious är limited edition, så skynda!








Uppe: Med fuktad pensel
Nere: Torr



Uppe: Med fuktad pensel
Nere: Torr



Längst ner: Powersurge Eye Kohl (MAC)

#1 - - evelina:

åh vilken underbar färg!! Väntar med spänning hur den ser ut på ögonen (läs: på dig), hihi :)

Kram!

#2 - - Omygloss:

Det kommer! Har inget bildredigeringsprogram hemma, så ska försöka ladda upp imorgon när jag kommer till Mikael :)