Real Techniques Starter Set

För ett tag sen berättade jag att en av mina favorit YouTube-gurus har lanserat ett eget sminkborstmärke. Det här var jag så exalterad över att jag såklart var tvungen att shoppa lite. Första setet som kom hem till mig var Starter Set. Jag kommer berätta lite närmare om varje borste nedanför. Men först vill jag bara säga att jag var såpas nöjd att jag beställde ett Travel Essentials Set veckan därefter. Även supernöjd med detta så nu är även Core Collection påväg hem till mig tillsammans med en blush brush.

Alla borstar finns att köpa hos love-makeup.co.uk. Borstarna är såpas populära att de inte alltid finns tillgänliga där, men de kommer igen så det är bara att vänta någon vecka.
Förbered er på bildspam! Borstarna har så många fina detaljer så jag bara måste visa många bilder för att ni ska förstå allt det finfina med dem.

Sammanfattning (tar det överst eftersom det är så många bilder):
Jag är som sagt väldigt nöjd med borstarna. Jag fick hela boxen för endast £18.99 plus £2.95 för frakt (tog en vecka om ni undrar). Riktigt bra borstar till det priset är riktigt billigt. Alla borstarna är väldigt mjuka, och jag märker faktiskt skillnad när jag lägger ögonmake med dessa jämfört med mina billigare(i kvalitén) borstar. Det blir görbra!

Kan alltså verkligen rekommendera dessa borstar! (De är dessutom inte bara bra utan vackra att titta på)


I en så här fin låda anländer borstarna


På baksidan står det lite om borstarna


Du får förutom borstarna med ett fodral som du antingen kan packa ihop som en bok
för att ta med dig, eller ställa det upp på detta sättet för att ha på ditt sminkbord
På vänstra sidan finns det plats för fler borstar som du kan tänkas vilja ha med dig.


Deluxe Crease Brush
En riktigt stor borste (för att vara till ögonen såklart). Jag tycker den är bra om man
vill lägga skugga på hela locket, men inte "packa" på den.


Base Shadow Brush
En riktig multi-task borste tycker jag. Superbra till att blenda med, men även packa färg. Vad du vill!


Accent Brush
Perfekt för att lägga skugga under ögat eller om du vill sudda din eyeliner.


Pixel-Point Eyeliner Brush
En riktigt bra eyelinerborste. Lite tjockare än de flesta, men det gillar jag faktiskt.
Hård, men ändå mjuk (om ni hajar)


Brow Brush
Tycker jag egentligen är lite för bred för att vara en ögonbrynsborste.
Men även denna är av väldigt bra kvalité. Fungerar även bra som eyelinerborste


Den här vackra texten är på varje borste
RealTechniques by "Samantha Chapman"


På andra sidan står bortens namn


Såhär ser fodralet ut ihopfällt
#1 - - [ BeautyLifestyle ]:

Tack så mycket! :)

#2 - - emmi:

- jasså? :) hörde att de fanns där också, de är verkligen läckra!

#3 - - Linda:

tack så hemskt mycket! ^^

#4 - - Honi:

Åh dom vill jag också testa, har hört mycket gott om dom och Sam är ju bara så duktig inom branschen att jag är säker på att hon inte skulle låta någon sälja dåliga grejer under hennes namn :)

#5 - - [ BeautyLifestyle ]:

Sv; Jaa precis. Jag har också erfarenhet av rött hår och det är inte det lättaste att få bort sen.. Envist som tusan :)

#6 - - Anonym:

Super snygg blogg :) Kika gärna in för att svara på dagens fråga,vara med idagens blogg eller kanske till och med hitta kärleken haha om du är singel såklart. hoppas allt iaf är super med dig , Kram Felicia <3

#7 - - Anonym:

Super snygg blogg :) Kika gärna in för att svara på dagens fråga,vara med idagens blogg eller kanske till och med hitta kärleken haha om du är singel såklart. hoppas allt iaf är super med dig , Kram Felicia <3

#8 - - Alexandra - Uppsalas största blogg:

sv: kul att du är med och tävlar om ett smycke från min webbshop :) du får gärna blogga om tävlingen för att öka din chans att vinna :D <3

#9 - - Omygloss:

Honi: Det tycker jag verkligen du ska göra. Jag tillät mig själv att köpa ett set för varje lön så blev det bra :)

#10 - - Mimmiiiss:

Ta en chans i veckans blogg och få ca 500 (eller mer) garanterade besökare till din blogg! Puss