Recension: Clinique Lash Power Mascara

Lash Power är en så kallad tubmascara, vilket innebär att den sätter sig som små tuber och när den tvättas bort behövs endast 39° vatten! Detta innebär att den sitter som berget vid regn och tårar, men tvättas bort extremt mycket lättare än en vattenfast mascara.

Jag var faktiskt inte ett stort fan av tubmascaror innan jag provade den här, men nu blev det ändring på det! Den här mascaran är toppen! Helt klart en ny favorit. Den håller min böj bra, så länge jag inte applicerar ett riktigt tungt lager. För mig som vill ha bra böjda fransar kan den alltså inte ge supermycket volym. Den ger jättefin längd och separerar fransarna väldigt bra.

Det bästa med mascaran förutom att den är så lätt att tvätta bort är borsten. Jag älskar små borstar, och den här är väldigt liten. Den är toppen för att få tag i alla fransar, även de små. Toppen till underfransarna då!

Betyg: 4.5/5
Pris: 225kr hos kicks.se


Jag har själv böjt till borsten lite, den kommer alltså rak!



#1 - - evelina:

denna är oxå en av mina favoriter, då jag oxå gillar små borstar!

en annan jag har oxå är Kanebo som oxå tvättas bort lätt i 39 grader, även den liten, om inte mindre än clinique. :)