Swatches: Nubar 2010 Glitter Top Coat

När jag vann den stora tävlingen hos Hiilen firade jag med att beställa det här nagellacket. Det här lacket innehåller små flingor (flakes..) av reflexivt glitter som är polykromatiskt (Känns himla svengelskt det här). Det glittrar iaf i oranget och grönt och gör sig otroligt fräckt över ett mörkt nagellack.
 
Testade att swatcha över flera olika lack, och det syns knappt över de ljusa lacken, men blir verkligen skithäftigt över det mörkblå Smoky Tuxedo från Kicks.
 
Det bästa? Det beter sig inte som ett glitterlack vid borttagning. Alla vet ju hur glitterlack kan vara för jävliga att ta bort, jag brukar ofta hålla mig borta från dem bara därför. Men detta går hyfsat lätt att ta bort, och det gör mig så glad!
 
Pris: 72kr hos beautybay
 
Från vänster: Isadora Aloha, MAC Immortal Gold, Kicks Smoky Tuxedo, Depend 163
 
 
 
2010 Glitter Top Coat utan något lack under
#1 - - Julia, June's abstracts:

Så jävla snyggt på det blå! Har ett liknande layeringlack från Kleancolor, måste genast testa det på en blå ton för att se om det blir lika fint :)

Svar: Ja visst blev det! Du får lägga upp bild på bloggen när du provat.
Omygloss