Glamour

Idag kände jag för en glamorös look. Ännu en look som passar utmärkt på jul och nyår. Eller varför inte första dejten? Det är nämligen från en sån tutorial som den här looken är inspirerad.
 
Ansikte:
- gloMinerals gloPressed base - natural light
- Jane Iredale Pommist
- Dior Nude Concealer - 001 Ivory
- Too Faced Candy Leopard
- MAC MSF Natural - Medium Plus
 
Ögon:
- Lumene Eyeshadow Primer
- MAC E/s - Patina
- MAC E/s - Charcoal Brown
- MAC Eye Pencil - Coffee
- MAC Eye Kohl - Powersurge
- Clarins Wonder Perfect Mascara
- Too Faced Browney Brow Pencil - Blonde-y
- MAC E/s - Coquette (bryn)
- Billion Dollar Brows Brow Gel
 
Läppar:
- MAC Lip Pencil - Dervish
- Pierre René Color Balm - Chick
 
 
 
#1 - - Ninni:

Du är superduktig, håret är helt fantastiskt. Jag måste verkligen öva mig på håruppsättningar och att tupera så det blir snyggt. Hår har jag ju så det räcker, hihi.

Svar: Tack Ninni! Jag är inte speciellt bra på att tupera för att få volym vid rötterna, men kan tupera lite lätt längst ner som jag vill ha volym i en knut. Mitt bästa tips för att få volym vid rötterna är att ta en plattång vid rötterna och vrida den 90° utåt. Hoppas du förstod vad jag menade :)
Omygloss