Mandelolja är magiskt

Jag har alltid gillat naturlig hudvård, och har det senaste bytt ännu mer mot naturlig hudvård. Sen i början av december har jag smort in mig med mandelolja istället för ansiktkräm varje kväll, och jag älskar det!

Mandelolja hjälper till att läka huden (jag har till och med märkt att mina acneärr inte längre syns lika tydligt) och min hud är numera lugnare och jag har inte alls lika mycket kvisslor och finnor längre. Lugnare? Min hud har alltid varit väldigt lättirriterad och lite rödflammig. Den är inte alls så irriterad längre och har en mycket jämnare ton. Jag måste dessutom tillägga: var inte rädd för att smörja in ansiktet med olja! Det låter skumt innan man provat det, men är något av det bästa som hänt mig.

Min hy brukar dessutom bli otroligt torr på vintern, det har den inte alls varit i år!

Mandeloljan fungerar dessutom otroligt bra istället för bodylotion/bodybutter. Den återfuktar superbra och eftersom den är en väldigt lätt olja går den lätt in i huden så det efterlämnas ingen kladdig känsla som om du skulle smörja in dig med olivolja. Jag känner inte behovet av att smörja in mig varje dag när jag använder mandelolja vilket jag tycker är helt fantastiskt!

Kallpressad mandelolja som jag använder finns att köpa på bodystore.se för 69kr/100ml. Jag har sett att det finns andra sorter på apoteket för billigare pris (typ 20kr), men då har jag för mig att den inte var kallpressad (vilket jag lärt mig att man helst ska ha).

#1 - - Hej:

hej! kom till din blogg när jag googlade mandelolja. och jag måste bara fråga: fick du mer finnar/pormaskar direkt i början med mandeloljan? använder du den ännu? tacksam för svar!

mvh, julia

maila gärna svar till: [email protected]

Svar: Hej! Det var ett tag sen jag använda mandelolja nu, men jag tror att jag skulle komma ihåg ifall jag fick fler pormaskar så jag svarar nej. Just nu använder jag Precious Oil från M Picaut som jag är otroligt kär i.
Omygloss