Recension: The Body Shop Chocomania Body Butter

Det kan väl knappt ha ungått någon att The Body Shop har kommit ut med en serie produkter baserade på Choklad? Jag kan börja med att säga att jag är inget chokladfan, så jag har inte riktigt kännt av hypen så mycket som många andra men det var ändå spännande att få prova Body Buttern.

Det står på förpackningen att den ska återfukta i hela 48 timmar, vilket känns som ett väldigt stort löfte för en hudvårdsprodukt. Jag tycker absolut att den återfuktar bra, den är tjockare i konsistensen än andra body butters jag provat från TBS, lite som en baksmet!

Den doftar absolut chokladigt, men jag är inget big fan. Choklad till en viss mängd att äta kan jag tycka är gott, men att dofta choklad på kroppen förstår jag inte riktigt grejen av. Min pojkvän sa "sådär" om doften när jag frågade vad han tyckte, och han är ändå galen i choklad. Så doften får ett njae betyg av oss båda. Jag går hellre och doftar fräscht av citrus eller liknande.

Det är synd (tycker jag) att doften är som den är, för formulan tycker jag är otroligt skön. Den återfuktar som sagt riktigt bra! Kan verkligen rekommenderas till de som gillar doften!

Betyg: 4/5 (förutom doften som sagt)
Pris: 175kr/ 200ml

#1 - - Helena:

Haha, min sambo däremot (som normalt hatar all slags kroppsmörj och dofter)tyckte för en gångs skull om doften! Han gick omkring och luktade på mig flera gr, och det händer inte ofta! Så body buttern får bara plus ifrån mig.

#2 - - Nathalie:

Måste också testa, är så nyfiken på lukten!