Soft Liner

Ett bra sätt att rama in ögat om man inte vill ha så intensivt som med en flytande eyeliner är att använda sig av en snedställd pensel och en mörkare ögonskugga. Till den här sminkningen har jag använt mig av Embark från MAC som är en mörkbrun skugga som drar lite åt lila.

Här har jag också använt min nya favorithighlighter från Jemma Kidd som jag recenserade här om dagen. Se bild längst ner för resultatet!
Ansikte:
- ID Prime Time
- Jane Iredale Liquid Minerals Foundation - Amber
- Clinique Airbrushed Concealer - Neutral Fair
- Jemma Kidd Blushwear Creme - Pomegranate
- Jemma Kidd Dewy Glow All Over Radiance Cream - Iced Gold
- Clarins 3D Radiance Powder

Ögon:
- Too Faced Shadow Incurance
- MAC E/s - Shroom
- MAC E/s - Embark
- MAC E/s - Charcoal Brown (ögonbryn)
- Jane Iredale Eye Highlighter Pencil
- The Body Shop Super Volume Mascara

Läppar:
- Clarins Natural Lip Perfector - Rose Shimmer






MAC Eye Shadow - Embark


Jemma Kidd Dewy Glow All Over Radiance Cream - Iced Gold
#1 - - Linn:

Hejhej, underbar blogg! Men hade älskat den ännu mer om du skulle kunna fota ögonsminkningen närmare och inte lika suddig. Tror du det går? För på de när man ser ditt ansikte ser man inte skuggningen (kameran vinklad neråt) och på inzoomningen är det suddigt.

Puss, din blogg är grym!

#2 - - Awesome Chemistry:

Så gör jag ofta- blir alltid snyggt och lite mindre markerat- perfekt till vardan'!

#3 - - Omygloss:

Awsome Chemistry: Perfekt till vardagen ja!



Linn: Kul att höra att du gillar bloggen! Jag är mycket väl medveten om att många bilder är suddiga. Om jag måste erkänna det så tycker jag själv att jag inte alls är någon bra sminkfotograf. Gör så bra jag kan! Om du har några mer konkreta tips för att få bra bilder på ögonsminket får du mer än gärna komma med dem. Sen vill jag också säga att i den här sminkningen har jag endast en skugga över hela locken och en annan som liner, och när jag tar ansiktsbilder ser man inte ögonsminket så bra därför att jag knappt har några ögonlock!



Dessutom är blogg.se ett uselt domän att ladda upp bilder på. De blir suddigare om mindre intensiva än vad bilderna egentligen är vilket jag tycker är görtrist..

Försöker ta så skarpa bilder jag kan, men som sagt kom gärna med tips!

#4 - - Joss:

Råkade läsa kommentarerna här och kom att tänka på detta inlägg! http://pygmeisk.blogg.se/2011/august/hur-jag-fotar-mina-bilder.html Nu har jag ingen blogg eller så men det händer att jag fotar min make också, och jag fick rätt bra tips därifrån! :)

#5 - - Omygloss:

Tack för kommentaren!