Recension: Maria Åkerberg Eye Gel

Maria Åkerberg, före detta Dermanord, är ett av mina favoritmärken på grund av den milda, naturliga hudvården som märket har. Efter att ha provat hennes Eye Gel ligger även denna bland mina favoriter.
 
Ögonkräm är något som för många kan anses som en onödig produkt. Jag har ju inga rynkor så varför ska jag använda ögonkräm? Det är bland annat för att förebygga detta som man bör använda ögonkräm redan i 20-25 årsåldern. Eftersom huden kring ögonen är tunnare än resten av huden i ansiktet är din vanliga ansiktkräm för fet för att användas där. 
 
Eye Gel är en svalkande ögongelé som innehåller aktiva ämnen som ska motverka och förebygga svullna ögon. Det står i produktbeskrivningen att den ska användas morgon och kväll och att även om Eye Gel används är det viktigt att ögonhuden får Eye Cream minst en gång om dagen. För mig har det däremot känts tillräckligt att bara använda gelén eftersom jag inte är speciellt torr runt ögonen.
 
Den känns faktiskt svalkande precis som den beskrivs, det bästa resultatet hade man nog fått om man låtit den förvarats i kylen, men det är jag helt enkelt för lat för. Jag tycker också att jag märkt skillnad vad det gäller svullna ögon. Huden runt ögonen ser jämnare och slätare ut. Jag har inte direkt märkt skillnad av någon annan sorts ögonkräm och därför är det här helt klart den bästa produkten avsedd för ögonen jag provat.
 
Pris: 295kr/15ml hos Hudvård hos Christel
Betyg: 4/5
 
#1 - - Marie:

Vad kul att läsa om denna, har länge velat testa den själv och nu när jag läser om den blir jag ännu mer sugen!!
Jag har heller aldrig märkt något resultat av någon ögonkräm annat än att jag blir lite återfuktad.
Ska bli spännande!

Svar: Då tycker jag absolut att du ska prova :) Den är himla skön.
Omygloss

#2 - - ochjagba:

Vad kul att du gillar den, är väldigt nyfiken på denna. Har blivit mer och mer mörk kring ögonen (gissar att det har med stigande ålder att göra he he) så jag behöver nåt som gärna motverkar detta. Upplever du att den gör det? Jag har använt serum moist till huden kring ögonen, fungerar också fint för återfuktning.

Svar: Jag är rätt mörk runt ögonen och kan bli rätt svullen vissa dagar, den har varit riktigt bra mot svullenhet. Har även bättrat på det mörka, men jag har fortfarande mörka ringar. Tror egentligen inte att det finns några "mirakelkrämer" som kan ta bort det mörka helt, utan där är det främst smink som gäller. Men jag tycker helt klart att denna är toppen!
Omygloss