Recension: gloMinerals gloProtective Liquid Foundation Satin II

Kärt barn har långa namn skulle man kunna säga! Den här recensionen vet jag att flera har väntat på, och nu har jag hårdtestat den för att verkligen kunna ge min sanna åsikt.

Jag tycker otroligt mycket om den här foundationen! Den täcker riktigt bra, men ändå smälter den på något sätt in i huden och ser väldigt naturlig ut. Om man inte vill ha en lika täckande finish går den utmärkt att blanda ut med ansiktskräm, och jag brukar dessutom faktiskt använda den som concealer på vissa finnar, så den har typ 3 flugor i en smäll!

Den känns inte på huden vilket är ett toppenbetyg (när smink verkligen känns på huden vet man att det inte är något att ha). Att den dessutom kommer i så många olika färger är ju toppen. Precis när jag applicerar min foundation i färgen honey fair ser den en aningens för mörk ut. Men mitt ansikte är hyffsat mycket blekare än resten av mig så det smälter in fint både med huden och resten.

Det som är bäst med den här foundationen är att den sitter så otroligt bra. Det senaste har jag haft otroligt långa dagar i skolan, och när jag gått hem sitter foundationen fortfarande där den ska! Jag kan uppleva att det syns att jag blir lite oljig under dagen, men det finns ingen foundation som inte gör det för mig. Det är bara de allra längsta dagarna i skolan (typ 15 timmar) som jag märkt att den kan oxidera lite, men då har jag varit riktigt oljig. Men över lag skulle jag inte säga att den gör det. Appliceras tycker jag att den görs bäst med en klassisk platt foundationborste.

Kan absolut rekommendera den här foundationen och kommer helt klart köpa den igen! Jag måste ju också säga att varför jag tycker så extra mycket om den här foundationen är för att den faktiskt är bra för huden. Jag köpte ju den ändå hos en hudterapeut och då tycker jag att den är värd en slant extra!

Betyg: 4.5/5
Pris: 399kr hos Hudvård hos Christel (finns nu hos accessora's flyttrea för endast 245kr!)


gloMinerals gloProtective Liquid Foundation Satin II - Honey Fair


Utan / Med


Färdigt resultat efter lite bronzer, rouge, ögonbryn(!) och annat!
#1 - - Honi:

Den ser bra ut! :) Men lite i dyraste laget..

#2 - - M:

Hej!

Vad fin den ser ut! Jag undrar bara lite över färgen, är den supermörk?

Funderar på att köpa Honey Fair nu under sommaren. Jag har ungefär samma hudton som dig annars (aningen blekare), lite mer åt olivgula hållet dock och just nu är jag ganska brun men vågar inte gå från Natural Fair till Light eller Dark.

Tacksam för svar!!
MVH förvirrad tjej

Svar: Jag har honey fair också och den är för blek för mig under sommaren, jag använder den på våren när natural fair blivit för ljus. Gå till någon som säljer glo och testa ut en färg tycker jag!
Omygloss