Glossybox September

Har supermycket att göra just nu så därför har jag varit lite inaktiv på bloggen det senaste. Äntligen har jag tid (läs: tar jag mig dit) att visa er månadens glossybox.
 
Månadens tema är "Autumn Care" vilket innebär produkter som tar hand om din kropp inför hösten och ett kallare väder. Det tråkiga med denna månadens box är att man inte fick något som gjorde att man kände att boxen var värd sina pengar. Precis som med förra boxen egentligen. Känner lite mäh om den här (också) faktiskt. Trist. Har du provat någon av produkterna? Jag har haft Biosilk Silk Therapy innan, den gör underverk för en kväll, men i längden gör mitt hår torrare eftersom den till stor del innehåller silikoner.
 
 
Boxen fick ett nytt utseende den här månaden. Jättefin matt, beige och stilren.
 
Produkterna som låg i min box var:
1. Cowshed Cow Pat Moisturising Hand Creme (250kr/300ml)
Mjukgörande handkräm med grapefruktolja och koriander. Brittiska Cowshed gör produkter med oseriösa namn men med högst seriösa, ekologiska produkter.
 
2. Figs & Rouge 100% Natural Organic Balm (65kr/8ml)
Multifunktionell produkt som passar både läppar, händer och torr hud. 100% naturliga ingredienser som vårdar och mjukgör.
 
3. Anatomicals Dont Just Clean It Woman, Scrub It (79kr/200ml)
Grodkornig body scrub med en lyxig doft av melon, som ändå löddrar likt en shower gel. Korn från malda valnötsskal skrubbar huden len

4. Balance Me Pure Skin Wash (199kr/125ml)
En antioxidantrik, mil men effektiv ansiktsrengöring från lyxiga, naturliga och engelska märket Balance Me. Innehåller essentiella oljor från grapefrukt och petitgrain.
 
5. Biosilk Silk Therapy (169kr/50ml)
Innehåller 17 av hårets 19 aminosyror vilket återuppbygger skadade hårpartier och skapar en len och jämn håryta, förstärker hårets egen förmåga att förebygga slitage.
 
Cowshed Cow Pat Moisturising Hand Creme
 
Figs & Rouge 100% Natural Organic Balm
 
Anatomicals Dont Just Clean It Woman, Scrub It
 
Balance Me Pure Skin Wash
 
Biosilk Silk Therapy