Photo-friendly makeup

Idag fotades vi med föreningen jag är med i på Chalmers (Arbetsmarknadsgruppen på IT). Några regler jag brukar tänka på vid fotning vad gäller smink är att ha en foundation som inte flashar tillbaka för mycket, skulptera ansiktet extra och ha mer smink än vanligt eftersom det gärna ser ut att vara mindre på bilden. Att dessutom jobba med många olika produkter tycker jag ger en snygg dimension. Här har jag till exempel använt två olika rouge, tre olika highlighters och två olika sculptingprodukter. Produkterna som fick stå för detta var bland annat Satin Liquid Foundation från Glominerals och Pro Longwear Lipstick i färgen Love Forever! från MAC.
 
 
 
 
 
Ansikte:
- Maybelline Dream Lumi Touch Conealer - Nude
- Glominerals Satin Liquid Foundation - Natural Fair
- Daniel Sandler Watercolour Creme Bronzer - Fiji
- MAC CCB - Hush
- Max Factor Creamy Blush - Soft Pink
- Purminerals Hot Rocks
- Youngblood Moondust
- Sleek Face Countour Kit - Light
 
Ögon:
- UDPP
- Meow Cosmetics Eyeshadow - Prophecy
- Daniel Sandler Longewearing Waterproof Eyeliner - Velvet Brown
- MAC E/s - Embark
- Jemma Kidd All Over Radiance Cream
- Clarins Wonder Perfect Mascara
- Too Faced Brownie Brow Pencil - Blonde-y
- Billion Dollar Brows Brow Gel
 
Läppar:
- MAC Pro Longwear Lipstick - Love Forever!
#1 - - Honi:

Vackra du <3

Svar: Tack fina du <3 !
Omygloss

#2 - - Ninni:

Jättefint, läppstiftet är verkligen pricket över i't. Jag menar på tal om IT, hihi.

Svar: Visst är det, hihi din Göteborgare där :)
Omygloss

#3 - - Linda:

Så fint!

Svar: Tack!
Omygloss