Acadermia Göteborg

I helgen var det äntligen dags för skönhetsmässan Acadermia. Jag kunde tyvärr bara gå några timmar på söndagen, men hade troligtvis kunnat gå där alla öppna timmar och bara gottat mig. På mässan fanns allt möjligt som du kan tänka dig ha med skönhet att göra - bland annat aloe vera-drycker, nagellack från nubar, glominerals, frysning av fettceller och prova-på-behandlingar i alla olika slag. Jag fick testa på en behandling som hette Deep Skin från Nannic hos Thereze Larsson från Care Hudvård & Makeup, men den tänkte jag skriva mer om i ett eget inlägg.
 
För er som bor i Stockholm får ni absolut inte missa Acadermia som äger rum 8-9 februari.
 
Nöjd Lisa som väntar på att få ansiktsbehandling
 
Härliga Ellen F hade gjort det superfint till oss bloggare i bloggloungen med bubbel, snygga soffor och helt otroligt grymma goodiebags. Inne i bloggloungen fick vi även göra en hudanalys där man får reda på hudens tillstånd vad gäller fukt, lyster och fett. Tydligen har jag en hud som motsvarar en 26-årings trots att jag är 23 och behöver behandla mycket med fukt.
 
Hudanalys i bloggloungen
 

Den grymma goodiebagen
 
- M Picaut Precious Oil
- M Picaut Testkit
- Collageen DermaPlus
- Kenko Collagain från vitaminbutiken.se
- Schwarzkopf Oil Miracle Finishing Treatment
- Anastasia Tweezer
- Anastasia Brow Brush
- Skyn Hydro Cool Firming Eye Gels
- Botanics Ionic Clay Mask Shine Away
- Nioxin Diaboost Thickening Xtrafusion Treatment
- That-so Sun Makeup Intense Tanning Mousse Dark
- Schwarzkopf Osis+ Salt Water Spray
- Rock Face Face & Body Scrub
- Schwarzkopf Oil Miracle Volume Amplifier
- Purminerals Hot Rocks
- Scratch Matte Lacquer