Recension: Liz Earle Brightening Treatment Mask

Brightening Treatment Mask är en mask som är rengörande och kemiskt exfolierande, dvs innehåller inga korn. Masken är snabbt verkande, enligt instruktionerna ska man endast ha på masken mellan 30 sekunder och 2 minuter.
 
Jag älskar den här masken, den är riktigt effektiv men går ändå så fort att använda. Jag tycker om att använda den efter jag peelat ansiktet på kvällen, för att få den att verka ordentligt brukar jag lämna den på i ca 15 minuter. Jag tycker även himla mycket om att använda den en kort stund på morgonen om huden känns lite livlös och jag vill ha lite lyster. Den känns lite stickande, men fungerar ändå för min känsliga hud. De allra känsligaste borde nog ändå hålla sig undan från denna.
 
Masken känns moussig och därför väldigt lyxig. Priset är väldigt bra och jag gillar förpackningen. Det finns inget jag inte gillar med denna, alltså full pott! Jag köpte min förpackning på ebay, men den går även att köpa på uk.lizearle.com. För de som undviker parabener måste jag dock varna för att Brightening Treatment Mask innehåller detta.
 
Betyg: 5/5
Pris: £13.50/50ml