Recension: MAC Technakohl Liner

Technakohl Liner är en uppskruvbar penna som är krämig och pigmentrik. Den beskrivs ha en formula som torkar snabbt och är hållbar. Jag har haft färgerna Graphblack och Brownborder (båda nu slut) och tycker att båda håller riktigt hög kvalité. Det går att bygga upp bra intensitet, men är utmärkt att använda att sota ut med en borste för att få en mer soft look. Hållbarheten är riktigt bra, det bästa jag haft tror jag. Dock känner jag inte att jag funnit en vinnare än, jag har galet oljiga ögonlock och därmed håller ingenting på mig så länge som jag skulle vilja. Som referens kan jag säga att jag hittils provat ögonpennor från bland annat Lancôme, Make Up Store, Urban Decay, Isadora.
 
Det man får passa sig för med de här pennorna är att man inte skruvar upp dem för mycket, jag fick nämligen vara med om missödet att en av mina bröts av, rätt rejält också. En annan sak jag har att klaga lite på är att Brownborder har ganska mycket rött pigment i sig, därför är jag inte superförtjust i att använda den på vattenlinjen, eftersom jag ser lite trött ut. Däremot har den varit perfekt att använda till tighlining eller Soft Liner-looken jag tipsat om tidigare.
 
Pris: 175 kr hos kicks.se
 
 
Graphblack, Brownborder
 
Graphblack på vattenlinjen
#1 - - Evelina:

Åh så fin sminkning på dej!! Gillar skarpt! Vad är det för ögonskyggor m.m du använder här? Du kanske visat det i något inlägg?
Super vackert iaf!
Hoppas du repat dej efter operationen.:)

Svar: Tack, vad kul att höra! Det har jag gjort! Men det är väldigt gammalt, så inte konstigt om du inte kommer ihåg det: http://omygloss.blogg.se/2011/march/cocktailparty-vs-coctailparty.html
Jag känner mig mycket bättre idag, tack för omtanken Evelina :)
Omygloss

#2 - - Evelina:

Såg lite lustigt ut! "Ögonskyggor..." Haha.. Du förstår säkert vad jag menar...ögonskuggor såklart!
Ibland vill telefonen leva sitt eget liv!

Svar: Haha, jag förstår vad du menar. Min mobil lever alltid sitt egna liv.
Omygloss