Recension: CND Cuticle Eraser

För några månader sen skulle jag aldrig få en tanke på att ta hand om mina nagelband. Men efter att ha läst Violas (Killer Colours) inlägg om hur hon tog hand om sina nagelband kände jag mig tvungen att beställa hem en Cuticle Eraser från CND. Jag fattar verkligen varför den här godingen ligger på hennes topp-10-lista! Att ha välskötta nagelband är verkligen inte att underskatta och gör dessutom att de inte spricker lika lätt, vilket jag vet många har problem med.
 
Jag gör precis som Viola när jag tar hand om mina nagelband. Först drar jag upp alla nagelband och smörjer sedan in den här krämen på alla nagelband och låter ligga på i ca 10 minuter. Sedan skrubbar jag naglarna med en torr nagelborste. Sista steget är att skrubba dem med tvål, vatten och nagelbandsborste. Detta gör jag ungefär var 3-4 dag medan jag lägger ansiktsmask eller liknande. Finns att köpa hos beautyzone2007 för ca 70kr.
 
Betyg: 5/5
 
 
 
#1 - - Beautybylinda:

Jag har den med :) den är super :)

Svar: Visst är den!
Omygloss

#2 - - Denise Wallin:

Hur drar man upp nagelbanden? Är det något man bör göra? :)

Svar: Om man ska göra det på vänster hand så tar man t.ex höger tumnagel och liksom trycker upp nagelbanden. Det är det absolut!
Omygloss