L'Occitane Shea Butter Foot Cream - Himmelriket för trötta fötter

För att lära känna L'Occitane-sortimentet håller jag på att testar produkter som en galning just nu. Den här fotkrämen har jag däremot haft liggande sen Beauty Night by Tanci då jag redan hade en fotkräm som jag behövde använda upp. När jag var på L'Occitane-eventet nämnde Viola (Killer Colours) att fotkrämen var just hennes favorit, så därför var jag tvungen att leta upp den bland gömmorna. Alldeles nyss var alltså första gången jag testade den och jag är upp över öronen kär redan.
 
Krämen innehåller bland annat mint som kyler ned fötterna, vilket är otroligt skönt och avslappnande. Den innehåller också antiseptisk lavendel för att rena och anti-inflammatorisk arnika extrakt för att reducera rodnad och irritation. Självklart innehåller den också Shea smör som gör fötterna något otroligt mjuka. Precis som handkrämen känns den väldigt krämig och fyllig, men ändå går den in fort i huden. Jag kan inte prata gott nog om denna tror jag. Men jag måste sluta, för jag måste gå och lukta på mina fötter.
 
Betyg: 5/5
Pris: 225kr/150ml, 75kr/30ml
 
Den underbara handkrämen till vänster, fotkrämen till höger.
#1 - - Evelina:

Vilket sammanträffande! Jag som kollade på denna igår på deras hemsida.
Blir kanske ett köp då :)
Den låter iaf mkt lovande..

Jag har just nu foot cream från Maria åkerberg som oxå är bra och skön! Har du provat den? Isåfall hur är den jämfört med denna?

Vad kul att du ska jobba hos L'Occitane! Lite avis måste jag bedge, haha!

Svar: Vad roligt! Det tycker jag verkligen!
Jag har Maria Åkerbergs fotkräm, som jag tycker är bra men en aningens för lätt. Min tidigare favorit kommer från Weleda som just känns väldigt "rich" men ändå går snabbt in. L'Occitanes är lite mer lik Weleda fast ännu bättre. Den känns ännu mer fyllig, och den kylande effekten är verkligen helt underbar. Den gör fötterna helt underbart mjuka, vilket jag inte upplevt lika mycket med MÅ.

Ja det ska bli otroligt roligt!
Omygloss

#2 - - Julia:

Hej!
Jag har svårt för starka dofter och har ganska svårt för L'Occitanes handkrämer som är väldigt parfymerade. Antar att det är samma som gäller med fotkrämen? För du nämnde inget om doften. :)

Svar: Den luktar inte likadant som handkrämen, men den luktar otroligt gott. Jag skulle säga att den luktar lika mycket som handkrämen men man har ju den på fötterna så doften känns inte om du inte tar fötterna nära ansiktet :)
Omygloss