L'Occitane Verbena Eau de Toilette

Jag har aldrig varit någon parfymfantast, men det senaste har jag blivit mer och mer sugen på att utöka mitt parfymsortiment. Förra veckan fick Verbena följa med mig från butiksöppningen för L'Occitane på Frölunda Torg, och jag är så nöjd över att jag köpte den. Verbena är otroligt fräsch, så fräsch som det går att vara utan att gå över till luftfräschare.
 
Jag älskar citron, men tycker ofta att citrusdofter brukar dofta lite för konstgjort för min smak. Till exempel är jag inte alls förtjust i Sweet Lemon från The Body Shop. Första intrycket jag får av Verbena är verkligen färskpressad citron. För er som tycker att parfym kan bli för mycket kan jag verkligen rekommendera den här. Till och med min extremt känsliga mamma tyckte om den här! Annars finns doften i många andra former än parfym, shower gel t.ex. Nu är jag verkligen sugen på Citrus Verbena. Kanske önska mig i jättetidig julklapp?
 
Top : Citron, Apelsin
Hjärta: Verbena, Petit Grain
Base : Ros, Geranium
 
Pris: 220kr/20ml, 495kr/100ml hos loccitane.se