Recension: Isadora Eyebrow Pencil Waterproof

Den här pennan har fått riktigt bra recensioner, så när min ögonbrynspenna från Too Faced tog slut var det då ett självklart val att nästa inköp blev Isadoras. Pennan är otroligt vaxig, vilket gjorde att mitt allra första intryck var att den var helt hopplös att jobba med. Men när jag väl fattade att borsten i ena änden inte bara var bra-att-ha utan nödvändig (duh!) så började jag gilla den skarpt.
 
Färgen fungerade rätt bra när jag var mörkblond, men ska jag vara ärlig så kanske jag borde införskaffa mig en för rödhåriga nu. Det tråkiga är att färgutbudet är inte det bästa här. Den finns t.ex inte för de som är riktigt blonda, och inte heller till vi som behöver en varmare brun. Vad som däremot är riktigt bra med den här pennan är att hållbarheten är fantastisk. Den sitter verkligen hela dagen, och håller bra för vatten också. Trots att färgen kanske inte är helt rätt så fortsätter jag använda den, och kommer troligen vara en nödvändighet för mig när jag ska tillbringa en dag på stranden. Jag hatar nämligen att vara utan ifyllda bryn.
 
Sammanfattat: Jag kan absolut rekommendera och kommer troligtvis köpa igen. Färgutbudet och den extrema vaxigheten drar dock ner på betyget.
 
Betyg: 4/5
Pris: 89kr hos kicks.se
 
 
 
#1 - - Ninni:

Jag tycker ändå att färgen är jättefin på dig, för röda bryn blir inte så bra, jag har sett alltför många exempel på det. Fast sen är ju smaken som baken förstås och det får man respektera.

Svar: Nej för röda bryn är inte bra! Men vissa dagar kan jag känna att ytterst lite varmare ton hade varit fint :)
Omygloss

#2 - - Sandra (Fråga frisören):

Vilket bra tips! Jag skulle verkligen behöva någon hållbarare penna för mina bryn, kör med h&m nu och varit för lat för att köpa ny ;). Den här ska jag absolut prova :)

Svar: Då kommer du säkert bli nöjd med den här!
Omygloss