Recension: Vårnyheter hos Pürminerals

Tidigare i våras var jag på bloggevent med Kraft där vi bland annat fick produkter från Pürminerals vårnyheter. Nu har jag hunnit prova produkterna ett tag och här kommer en samlad recension.
 
Big Blink Mascara with Argan Oil
En mascara som är berikad med arganolja som ger näring till fransarna. Ska ge både längd och volym, men för mig ger den främst längd.
 
Jag har lite hatkärlek till den här mascaran. Första gången jag använde den här mascaran gav den en riktig wow-effekt. Den har varierat lite i kvalitet på mina fransar, vissa dagar har den varit sådär bra och andra helt fantastisk. Det som den alltid gett är väldigt långa fransar och dessutom hållt böjen. Jag är inte alls förtjust i borsten däremot, den är så stor att det alltid hamnar massa mascara runt ögonen som jag måste torka bort med tops.
 
Betyg: 3,5/5 (men vissa dagar 5/5)
Pris: 255kr hos eleven.se
 
 
Bild tagen en dag då mascaran var helt fantastisk.
 
Perfect Fit Eyeshadow Trio
Ögonskuggstrios med nyanser som ska fånga din personlighet. De flesta triorna innehåller två neutralare skuggor och en accentfärg. Den jag fick hem att prova var Free Spirit där en av skuggorna har en helt underbar turkos färg som kommer bli ursnygg i sommar.
 
De två bruna färgerna i Free Spirit trion är av väldigt bra kvalitet, men överlag hade jag önskat att alla skuggorna var lite krämigare. Den turkosa är väldigt fin när man swatchar den, men jag tycker att man får jobba väldigt mycket med den om man vill ha tryck i färgen på ögonlocket. Vilket gärna jag vill ha med en så fin nyans.
 
Betyg: Har svårt att betygsätta när jag anser att de tre skuggorna har olika kvalitet. De två bruna får fullpott medan den turkosa får 3/5.
Pris: 255kr hos eleven.se
 
 
4-in-1 Liquid Foundation
En ny flytande mineralfoundation som innehåller samma fuktande Ceretin Komplex som Pürminerals pressade foundation innehåller. Den ska vara lätt och oljefri och utlovar 14 timmars hållbarhet och spf15.
 
Jag blev lite felmatchad i färgen och kom hem med en för mörk foundation, så det var inte förrän nu som jag kunnat börja använda den. Tyvärr är den också lite för rosa, och precis som mascaran varierar det från dag till dag vad jag tycker om den.  Den ger fin lyster och håller bra på huden. Mitt största problem är att huden lätt rodnar och har lite röda utslag här och var. En rosa foundation hjälper alltså inte till att täcka det här (då man gärna ska ha gult/grönt för att täcka röda partier).
 
Jag hade gärna velat prova den pressade foundationen som jag hört mycket gott om.
 
Betyg: 3/5
Pris: 395kr/30ml hos eleven.se
 
 
#1 - - Mima:

Du är nog så vacker :) jag har också såna där "Hängande eyelids" och jag skulle vilja ha lite tips på hur man sminkar snyggt och så att det syns för jag har så små ögonlock :) Förresten upplever jag att mina hängande ögonlock gör så att fransarna inte hålls vackra hela dagen, hur gör du för att motverka detta "problem"? :) Tacksam för svar.
Och fin blogg har du!

Svar: Åh tack snälla du :) Tips är att sudda ut en mörkare skugga längs franskanten. Det ska vara mörkast ju närmare man kommer ögat och ju längre ut från ögat man kommer. Pixiwoo har bra tutorials på youtube. Sök på hooded eye i deras kanal så borde du hitta!
För att få fransarna att böja så ser jag till att ha en riktigt bra fransböjare (shiseidos är bra) och att böja fransarna flera gånger. Först pumpar jag fransarna på vänstra ögat några gånger, sedan byter jag öga. Sen börjar jag om med proceduren och gör tills jag är nöjd. Steg 2 är att ha en mascara som håller böjen bra. Clarins Wonder Perfect är min absoluta favorit!
Omygloss