Fransförlängning

På lördag är det dags för Chalmers årliga vårbal. Långa fransar är något som gör sig otroligt bra på kort, och eftersom jag tycker det är rätt krångligt med lösögonfransar så kände jag att det var dags för en ny fransförlängning. Jag var och gjorde en fransförlängning hos Jenny i Majorna (Göteborg). Jag sa att jag ville att fransarna skulle se väldigt naturliga ut, därför la hon som längst på storlek 10. I höstas när jag gjorde fransförlängning för första gången kände jag att de blev alldeles för långa och då hade jag storlek 12.
 
 
Jag blev supernöjd med fransarna! (Tack Jenny!) De är definitivt tjockare och längre än mina egna men jag tycker fortfarande inte att det ser onaturligt ut. En fransförlängning håller mellan 3-4 veckor, sen behövs det antingen fyllas på med nya eller tas bort helt. Jag har fått frågan om jag tycker att fransförlängningen slet på mina egna fransar, men det upplevde jag inte. Det var mer att det blev en så markant skillnad på mina egna fransar jämfört med förlängningen.
 
För ett nytt set fransar tar Jenny 400 kr och för påfyllning 300 kr. Om ni vill ringa och boka en tid har hon telefonnummer: 0735-313121 och hon finns på Orustgatan 4b.