Recension: Bioline Vintage 79 Most Hydrating Rich Creme

Most Hydrating Rich Creme* är en intensivt fuktande hudkräm som ska passa för torr, yttorr och fuktfattig hud. Den ska ge både en omedelbar och långvarig fuktgivande effekt. Huvudingrediensen i krämen är hyalonsyra som är fuktbevarande. Ämnet fångar vattenmolekyler och skapar vattenreserver, vilket hjälper huden att skapa rätt fuktbalans.
 
Jag tycker verkligen om den här krämen! Det känns att den inte innehåller massa skit och dessutom känns den otroligt lyxig. Den är något för fet för min hud, men jag tror att den är en dröm för torrare hudtyper eller då det är riktig vinter. Så för er som är lite äldre och er som har en tendens att få extra torr hy kan jag verkligen rekommendera den!
 
Betyg: 4/5
Pris: 445kr hos hudoteket.se
 
 
 
 
*Pressprov
#1 - - Ninni:

Håller med, dessutom doftar den jättegott!

Svar: Det gör den!
Omygloss

#2 - - Linda:

Den här krämen verkar intressant för mig med torr hy! Letar alltid efter något nytt...

Men lite dyr när den levereras i en ohygienisk burk? Även om man använder spatel osv, så har jag läst på många ställen att ansiktskräm borde vara i tub/pumpflaska.

Så fort man har öppnat burken så börjar de aktiva ämnen brytas ner och effekten uteblir.

Dyra ingredienser blir alltså värdelösa i en ansiktskräm pga förpackningen? Vet du något om detta?

Det tycks bero på företagen själva, om det ska anses vara sant eller inte. Men om det kostar flera hundra kr för 30-50 ml så vill jag nog ha en pumpflaska istället, för säkerhets skull. :-) När man börjar komma över 35 så vill man att de aktiva ämnena i en dyr kräm ska fungera! :-)