Recension: Davines NaturalTech Replumping Shampoo & Conditioner

Om produkterna:
Replumpingserien ska som kanske hörs på namnet göra håret fylligare och mer elastiskt. Produkterna är helt sulfat och parabenfria vilket ger ett stort plus från min sida. Ämnena i produkterna innehåller antioxidanter, verkar inflammatoriskt och motverkar fria radikaler.
 
Mitt omdöme:
Jag måste börja säga att jag älskar förpackningarna, de är otroligt stilrena trots att de har så många fina detaljer på sig. Något som har irriterat mig väldigt mycket när jag använt de här produkterna är att mitt hår har blivit fett otroligt fort. Det kan ha berott på att jag använt stylingprodukter med silikon i och därmed har det sulfatfria schampot inte kunnat göra rent ordentligt. Ibland har det nästan känts fett direkt efter tvätt och en sån känsla vill jag inte direkt ha i ett nytvättat hår. Jag tycker inte att balsamet kändes speciellt drygt heller, men det kanske bara är jag. När jag lånade ut mitt balsam till en kompis nämnde hon nämligen efteråt att hon tyckte balsamet var hur drygt som helst.
 
Pris: Schampo - 239kr/250ml, Balsam - 249kr/200ml
Betyg: 2/5