CND Vinylux - Bicycle Yellow #104

Först ut på testbänken av CNDs nya kollektion är Bicycle Yellow. Här har vi verkligen ett gult nagellack! Lacket innehåller små guldiga skimmerpartiklar som tyvärr knappt syns alls när det väl är på nageln. Enligt instruktionerna ska man stryka på två lager lack innan man härdar det med topplacket, dock kände jag att det krävdes tre lager med det här lacket, men efter det blev det en väldigt jämn och fin yta. Jag har dock inte hunnit avgöra något på hållbarheten än så recension om det återkommer.
 
Finns att köpa på nailsbodybeauty.se för 139kr.
 
 
 
 
 
#1 - - Beautybylinda:

Dessa funkar precis som "vanliga" lack du måste inte ha överlacket för att det ska härda. Men det blir ju inte alls så glansigt utan. Överlacket förseglar dock så att det sitter bättre. Men jag ska säga att jag har kunder som använder dessa utan överlack och de tycker att det sitter riktigt bra utan med :)

Svar: Jaha! Jag förstod det som att det skedde någon kemisk reaktion med lack + överlack för att det skulle härda. Tack för infon! :)
Omygloss