Bloggevent med Bioline

Ikväll var jag tillsammans med många andra grymma skönhetsbloggare från Göteborg på event med Bioline. Först och främt - en stor eloge till Therese Jirving som ordnar riktigt bra event även för oss göteborgare. Eventet idag höll till i akvariehallen på Universeum där vi började med en riktigt bra buffé, en fördrink som serverades i mätkolvar och en riktigt bra presentation av Petra Kraft som är en riktig guru vad gäller hudvård. 
 
Varför vi var samlade idag var för att få en presentation av Biolines nya serie - Age. Biolines nya Rolls Royce-serie med svartguldiga förpackningar och härlig tyngd i varje produkt som gör att det känns extra lyxigt. Det som ligger bakom produkterna är bland annat en unik kombination av tre aktiva ämnen som ska ha en förmåga att återuppväcka hudens inre kod. Stamcellsextrakt från tomat skyddar huden från miljöföroreningar, Undariaalger (som man även kan hitta i sin sjögrässallad hos japanska restauranger) skyddar och stimulerar vårt DNA, medan Bioaktiv peptid ger jämnare hudton och bättre spänst. 
 
När serien framställdes inspirerades man även av så kallad mosaikbaserad teknologi som innebär att man ersätter skadad vävnad med ny frisk vävnad. Alltså tar bort de trasiga små mosaikbitarna och ersättar med nya fina. Med serien kom också en behandling som kan göras på salonger som tillhandahar Bioline. 
 
 
Serien innehåller fyra nytillskott för hemmabruk. The Serum (fnissar lite åt namnet) som ska användas under
ansiktskrämen både morgon och kväll, The Eye-lip cream som ska användas runt ögon och runt mun för att
minska rynkorna där, The Emulsion som är en fuktkräm och sist The Creme som är lite fetare och
kan med fördel användas på natten.
 
Det enda tråkiga som hände under kvällen var att Petra förklarade för oss att vi som är i 25-årsåldern troligtvis inte kommer märka så stor skillnad av de här produkterna utan borde jobba med andra produkter för att se någon skillnad. Jag fick som tips att ge bort produkterna till någon som är 40+ och faktiskt kommer märka någon skillnad. Jag ska därför ge bort mitt serum och min ansiktskräm jag fick idag till Anica som jag växt upp med. Hon kommer sedan ge mig input på vad hon tyckte och så kan jag skriva en recension utifrån det! Bra va?!
 
 
Petra Kraft utför en behandling med nya Age-serien.