Bloggevent med Unite
Det tillbringas inte så mycket tid med skönheten just nu så därför var det extra kul att gå på event med Unite ikväll! Vi var på Palace och fick en grundlig genomgång av märket som beskrivs som ett riktigt lyxmärke (vilket det är också, så de har lyckats med det de vill!). Tack fina Therese för att jag fick komma!
Märket är skapat av Andrew Dale, en frisör som tycker att utbildning är oerhört viktigt. Han har ägt en mängd med frisörsalonger, men har flera gånger slutat driva dessa för att återgå till hans passion - att utbilda frisörer. Han driver just nu några få frisörsalonger och där går all vinst oavkortat till välgörenhet, vilket var en väldigt rolig notis tyckte jag.
Unite har fem kännetecken:
1. Premium - Har ingen bred målgrupp som många andra billigare märken, utan märket ska vara speciellt.
2. Boutique - Nya produkter skapas utifrån behov från modemarknaden.
3. Fashion - Jobbar i en helhet med outfits. Det är viktigt att produkterna passar det som är inne just nu.
4. Selective - Vilken salong som helst får inte sälja märket, utan endast få utvalda.
5. Education - Det är oerhört viktigt att alla frisörer som jobbar med produkterna vet vad varje produkt gör och varför den används.

Den stylingprodukt som jag blev mest sugen på. "Boing" som ska ge snygga studsiga lockar.


Här finns även deras bästsäljare och prisvinnare 7 second conditioner som ska sprayas i blött hår