I min sminkväska

Eftersom det (igen) var så längesen jag bloggade tänkte jag starta upp med ett litet inlägg om vad som finns i min necessär just nu. Typ mina nuvarande favoritprodukter helt enkelt. En del av produkterna finns även swatchade längst ner i inlägget.
 
 
 
Produkter jag använder varje dag:
Origins Vitazing - En tinted moisturizer som är helt fantastisk. Den täcker precis lagom, ger ett fantastiskt glow och håller dessutom väldigt bra på min hud. 
Daniel Sandler Translucent Powder - Brukar lägga den här över tinted moisturiser och krämrouge för att de produkterna ska hålla bättre + för att undvika att solpudret lägger sig konstigt.
Shiseido Ögonfransböjare - Ett måste i min sminkväska. Skulle inte klara mig utan fransböjare och det här är den bästa jag provat hittills.
Jane Iredale In Touch Cream Blush Clarity - Ger superfint glow och ser väldigt naturligt ut. Hade önskat lite mer täckning, men tillsammans med puderrouge blir det helt awesome!
MAC Pro Longwear Concealer - En väldigt bra concealer om man behöver täcka över finnar (vilket jag som tur var sällan känner behov av nu för tiden! - Heja exuviance)
Lumene Touch of Radiance highlighter 01 Light - Orkar ärligt talan sällan använda concealer under ögonen, men det här är den jag använder just nu om jag verkligen behöver ljusa upp. Jag tycker oftast mest att det hjälper om man ska fotas, men inte i dagsljus. Kanske är lite speciell där...
Isadora Brow Shaping Gel Cashmere - En helt ok brynmascara. Den glittrar dock lite vilket kanske kan kännas lite märkligt, men jag gillar den i alla fall!
Kevyn Aucoin The Volume Mascara - Det här med tubmascaror är verkligen något som jag fastnat för. Alla andra mascaror trillar på något sätt ner under ögonen på mig och gör att jag ser väldigt mycket tröttare ut efter en dag än vad jag egentligen är. Den här är en av få tubmascaror som ger volym, men tyvärr är den här inte lika bra som the Curling Mascara från samma märke (just pga att jag ofta har problem med att mascaror tynger ner mina fransar). 
Nilens Jord Blush 702 - Ett rouge som jag köpte i Danmark för några år sen. Det ger så jävla snyggt glow på sommaren. Nars Orgasm fast liksom ännu bättre.
Too Faced Chocolate Bronzer - Ett matt solpuder som jag tycker funkar bra till contour när man har lite färg. 
MAC Cream Colour Base Hush - Min älsklings-highlighter! Den här färgen är helt fantastiskt rosé/peach/guldig och verkligen helt underbart fin om man vill framhäva en solbränna. 
Anastasia Dipbrow Pomade Blonde - Den absolut mest hållbara brynprodukten jag någonsin testat. Det som kan vara lite jobbigt jämfört med exempelvis penna/skugga är att man behöver vara mycket noggrannare för att det inte ska bli för mycket. Men när man väl lyckas så sitter den verkligen som berget! Är väldigt sugen på att testa både benefits och Laura Merciers varianter.
 
Det är sällan jag går en dag utan läppstift, men de ligger i min handväska och varierar lite från dag till dag. Men ett riktigt knallrött är det varit en favorit den senaste tiden. Gå in på min instagram för mer info (@omygloss)
 
In case of party:
Pur Fully Charged Mascara - En mascara som ger helt fantastisk volym. Men tyvärr har den lite olika dagsform. Ibland tynger den ner mina fransar som fan, men ofast blir de faktiskt fantastiskt snygga.
KIKO Long lasting stick Eyeshadow 37 - Om du har lite grönt i dina ögon som jag så kommer du älska den här färgen. Se längre ner för swatch. Jag dör lite!
Inglot Full Metal Eyeliner 529 - En sjukt snygg taupefärg som passar både vardag och fest. 
Bobbi Brown Gel Eyeliner Black Ink - Min absoluta favoriteyeliner. Funkar från allt till att bara markera ögonen lite grann till att göra en svart intensiv eyeliner till röda läppar.
MAC Eye Kohl Powersurge - En annan holy grail-produkt. Så himla fin att ha på vattenlinjen! Ger ett väldigt mycket mjukare intryck än svart som många har, men ger ändå intensitet till blicken.
 
MAC Cream Color Base - Hush, Too Faced Chocolate Bronzer,
Nilens Jord Blush 702, Jane Iredale In Touch Cream Blush - Clarity
 
KIKO Long lasting stick Eyeshadow - 37, Inglot Full Metal Eyeliner - 529,
MAC Eye Kohl - Powersurge