Living proof Instant Texture Mist

Jag har inte bloggat på hur länge som helst (över ett halvår sen). Jag har haft hur mycket som helst i mitt liv känns det som och eftersom anledningen till att jag bloggar är för att jag själv ska tycka att det är kul har det hamnat som sista prioritet. Jag är dock mer aktiv på instagram (@omygloss) och nästan helt beroende av pinterest (@omygloss). Men det senaste har jag saknat den en del känner jag och därför vill jag blogga lite om en produkt som varit en storfavorit det senaste. 
 
I höstas var jag på ett bloggevent för Kevin Murphy och Living Proof som Beauty by Tanci anordnade. Jag har testat en del av Kevin Murphys produkter innan och älskar det mesta, men Living Proof var nytt för mig. Vi fick bland annat med oss Perfect Hair day-schampo och balsam som jag faktiskt inte alls tyckte om. De gjorde mitt hår ganska fett och var inte alls någon vän till mitt självfall utan gjorde mitt hår ganska trist. Dessutom var förpackningarna skitjobbiga. Man behövde verkligen trycka hårt för att få ut någonting. 
 
Instant Texture Mist påminner på något sätt om saltvattenspray, men ändå inte alls. Jag brukar krama i sprayen i hela håret när håret fortfarande är fuktigt, och ibland när håret är torrt också för att få lite ny boost på morgonen. (Jag brukar nämligen alltid tvätta håret på kvällen). Precis som med saltvattenspray får man fina naturliga vågor, men håret ser inte sådär saltigt ut (utan lite fräschare) och dessutom tovas inte hela håret ihop vilket det gärna gör för mig med saltvattenspray. Dessutom luktar den hur gott som helst. 
 
Märket finns på lyko.se, men just nu verkar just denna produkten vara slut.