Recension: Exuviance Evening Restorative Complex

Förra våren gjorde jag ett hudtest på Skincitys hemsida. Man fyller i uppgifter om hur ens hud känns, skickar med en bild på sin osminkade hy och sen inom 48 timmar (ofta mycket snabbare) får man rekommendationer om vilka produkter man bör använda för sin hy. Jag blev rekommenderad en del produkter från Exuviance och har under året köpt på mig nästan allt om de rekommenderat. Min hy har faktiskt aldrig varit så bra som när jag använt de här produkterna, så jag kommer definitivt fortsätta använda mig av Skincitys tjänst. 
 
En av produkterna jag blev rekommenderad var en nattkräm som heter Evening Restorative Complex. En kräm som på hemsidan beskrivs passa för mogen hy med rynkor, men också för "alla hudtyper". Lite mystiskt det där. Det står också på hemsidan: "Skäm bort huden om natten med en patenterad polyhydroxisyra i kombination med näringsrika fuktgivande ämnen, vitaminer, viktiga lipider och växtämnen som har en lindrande inverkan på stressad hud". Det är väl just för att min hy har känts rätt stressad som jag blev rekommenderad den här. 
 
Den här krämen är en av de produkterna jag blev rekommenderad som jag verkligen kommer köpa igen. Den känns otroligt skön mot huden, som en riktig fuktbomb. Den luktar dessutom hur gott och fräsch som helst. Tyvärr vet jag inte vad jag ska beskriva den som, men något fruktigt fast inte speciellt sött skulle jag säga. Det är dock inte alla morgonar jag vaknat med riktigt bra hy, därför får den inte full pott.
 
Betyg: 4,5/5
Pris: 399kr hos skincity.se