Recension: KIKO Double Touch Lipstick

Förra veckan skrev jag om ett flytande läppstift från Sephora. Här kommer ett från ett annat budgetmärke - KIKO. KIKO är ett italienskt märke som öppnade upp sin webshop för Sverige förra året. Jag passade på att köpa med mig en del när jag var i Spanien i somras, då bland annat detta flytande läppstift som sägs ska sitta i 10 timmar. Jag är sjukt svag för ett läppstift man kan lita på, men vem är inte det? 
 
Double Touch Lipstick har som namnet antyder två steg - ett bassteg där den faktiska färgen och läppstiftet finns och ett slutsteg som troligtvis är ett helt vanligt genomskinligt läppglans. Jag brukar måla på det första steget och låta det torka 2-3 minuter och sedan måla på glansen. Jag har testat att bara ha färgen på en dag, men ärligt talat satt det inte lika bra då och läpparna känns lite torrare.
 
Seriöst är det här ett av de bästa läppstiften jag provat. Efter 10 timmar där jag hade hunnit äta lunch, middag, mellanmål och lite till så satt läppstiftet fanimej fortfarande kvar! Såklart inte lika intensivt som när jag målade på det, men jag var inte ensam lämnad med linjer på mina läppkonturer. Ingen kunde kolla på mina läppar och tänka - "Oj, hon behöver verkligen fylla på sitt läppstift- pinsamt! Men jag vågar inte säga något..". Äh ni fattar vad jag menar, "it wore of nicely" som de brukar säga i alla beauty-kanaler på youtube. 
 
Jag kommer lätt köpa fler såna här när jag får chansen att kolla lite närmare på färgerna live. För allvarligt talat - 85 kr för ett sånt här bra läppstift! Helt sjukt. Färgen jag har är 115 Rhododendron Pink, en riktigt snygg mörkare rosa som känns ganska neutral fast där det ändå händer något. 
 
 
 
Efter 6 timmar