Gaga for Glow Gentle Facial Scrub

Den här ansiktsskrubben känns som jag tjatat om här i bloggen det senaste. Nu känns det som det är dags för en recension! Jag fick den som prov efter att ha vunnit en tävling hos Småstadsprinsessan. Men skrubben är så otroligt dryg att jag känner att jag kan ge en rättvis recension fastän det var ett prov.

Vad Clean Scene by Murad säger om produkten:
En skonsam ansiktsscrub som ger dig en läcker, smidig och silkeslen hud. Rengör huden på djupet, förminskar porerna och gör de mindre synliga, samt avlägsnar överskottsolja.

Innehåller superantioxidanten Yumberry och salicilsyra föra att skydda huden mot yttre påfrestningar, ta bort döda hudceller och motverkar uppkomsten av orenheter, blemmor och finnar. Resultatet blir en mjuk och len hud med en slät yta och en vacker, sund lyster. Kan användas av alla hudtyper, men är särskilt bra för blandad till feta hudtyper.

 

Jag fullkomligt älskar den här skrubben! Den håller allt vad den lovar. Jag har verkligen fått mindre porer (jag ser extrem skillnad!) och den ger ett härligt glow dagen efter användning. Den luktar dessutom otroligt gott, en väldigt söt bärig doft.

När man peelar sig med den känns det som att stryka sand i ansiktet, lite läskigt första gången kanske, men genom att blöta fingertopparna när jag smörjer känns det bättre och ger samma effekt.

Efter att jag började använda den här har jag verkligen haft en bra exfolieringsrutin. Detta har gjort att jag blivit känsligare mot solen, men det är bara att använda spf så är det problemet löst! Min hud har blivit sjukt mycket bättre, och jämnare. Jag vill dock inte säga att det bara är den här skrubben som hjälpt till utan också att jag börjat äta Silicea-tabletter vid ungefär samma tidpunkt (läs mer om det här). MEN skrubben har verkligen hjälpt till att få fram mina friska hudceller!

Jag har verkligen inget dåligt att säga om den här skrubben. Den är värd varenda krona.

Gaga for Glow finns att köpa hos eleven.se för 230kr/75ml

Betyg: 5/5