Real Techniques Travel Essential Set

Det första setet borstar från Real Techniques jag fick hem var Starter Set, om du inte läst den recensionen kan du gå in här. Som jag sagt tidigare var jag så nöjd med det att jag genast beställde hem ett Travel Essential Set. Längre ner kommer jag berätta lite mer om varje borste.

Alla borstarna från Real Techniques finns att köpa på love-makeup.co.uk till riktigt bra priser!
Är lika nöjd med det här setet som jag var med det andra. Jag ser verkligen att jag använder bra borstar på resultatet. Lovely finish! Jag trodde aldrig att jag skulle få såhär bra borstar till endast £18.99!


I den här fina lådan anländer borstarna


På baksidan står det lite om borstarna


Som jag sa i förra inlägget får man förutom borstarna med ett fodral som
man kan använda att ha dem i när man reser eller för att ställa borstarna upp så här!


Essential Foundation Brush
Lite mindre än mina andra foundationborstar. Kan användas som jättestor concealerborste,
om man vill täcka större områden.
Kändes stickig första gången jag använde den, men det försvann vid första tvätten


Domed Shadow Brush
En härlig rundad ögonborste. Bra till blending (tycker dock bättre om deras base shadow brush till detta)


Multi-Task Brush
En av mina favoritborstar. Jag älskar att den är så stor och fluffig.
Som namnet säger är det verkligen en multi-task brush. Jag tycker väldigt mycket om den till applicering av solpuder.


På varje borste synd den här vackra texten.


På andra sidan står borstens namn