Recension: M Picaut Exfoliating Peel Mask

Jag fick med ett kit med prover sån M Picaut när jag var på Beauty Night by Tanci, där var bland annat den här godingen med.
 
Jag älskar peelingar, den babylena känslan och lystern som man får är underbar. Många är för lata för att peela och lägga masker, jag gör det nästan för ofta istället. För er som är lite lata (och för alla andra också) är det här en utmärkt produkt! Den här produkten är nämligen en peeling och rengörande mask i ett. Först ska man applicera generöst med produkt över ansikte och hals, sedan peela försiktigt i en minut och sedan låta sitta kvar i 10 minuter innan man tvättar bort den. En riktig timesaver!
 
Den innehåller enligt mig perfekt mängd med peelingkorn som har perfekt storlek och gör huden riktigt babylen. Jag rekommenderar den till alla! Kan absolut tänka mig att köpa en stor förpackning.
 
Betyg: 5/5
Pris: 349kr/50ml hos eleven.se
 
#1 - - B R O W N S U G A R:

Jag älskar den där :D

Svar: Den är grym!
Omygloss

#2 - - Kajalpennan:

Jag gillade också den här. Vad tyckte du om de andra M Picautprodukterna? Jag tyckte inte alls att de nådde upp till den här

Svar: Har inte provat alla än, krämen gillade jag (3,5/5 typ) men inget jättespeciellt, rengöringen använder jag just nu och älskar (5/5). Jag är ett stort fan av krämiga rengöringar och den påminner mycket om Olive Cleansing från Maria Åkerberg som är min favorit. Tycker förpackningarna är irriterande dock, som en glasflaska med ketchup.
Omygloss

#3 - - Julia, Junes abstracts:

M Picaut verkar himla bra, jag har en av deras ansiktslkrämer och den är toppen!

Svar: Ja, jag får bara mer och mer positiva känslor om det märket!
Omygloss